divendres, 14 d’agost del 2009

Tal dia com avui -25 de juny-


de l'any 1852 nasqué a Reus o a Riudoms (hi ha dubtes al respecte), el genial arquitecte Antoni Gaudí i Cornet, màxim representant del modernisme i creador de la inacabada Sagrada Família, la Casa Milà, la Casa Batlló, el Parc Güell, la Torre Bellesguard, la Casa Calvet, el Col·legi de les Teresianes, el Palau Güell, els Pavellons Güell i la Casa Vicens a Barcelona, el xalet El Capricho, a Comillas, el Palau Episcopal d'Astorga, la Casa Botines, a Lleó, les Bodegues Güell a Sitges, els Jardins de Can Artigues a la Poble de Lillet i la cripta de la Colònia Güell a Santa Coloma de Cervelló, entre altres no menys importants obres.


Àngels Travé:

Com molt bé dius Albert, genial tant la figura com la seva obra i com correspost als llegats dels geni, molt polèmica la forma de conservació i “continuació” de la seva obra. Per cert, gràcies pell detall de les seves obres, desconeixia les Bodegues Güell de Sitges, sovint se’ns passen les coses que tenim més a prop.
Àngels Travé


Albert Martínez Hernansáez:

Suposo que deu ser perquè són al terme municipal de Sitges, però són a la "carretera de les costes", més o menys on hi ha Garraf que molta gent és pensa que és un poble, però, en realitat és un barri de Sitges. Com "Les Botigues" que està tocant a Castelldefels.


Fernando Sortino Traverso:

Saps que tambe son d'en Gaudi els fanals de la plaça reial, una obra al Montserrat que no se ben be on es troba, la finca Güell a Pedralbes, la pared de la finca Miralles, la Catedral de Palma, te una reforma i algunes decoracions...
El capritxo estava pensat com un apartament d'un soltero... hi va possar un sistema de contrapesos amb uns tubs amagats dins de la paret que feien una mena de musica en obrir i tancar les finestres.
Ahhhhhhhh i a la casa Vicens hi va construir una font amb un ou, fet amb ferro, pel que passava aigua. Quan passava l'aigua, i segons com alumbrava el sol, canviava de llum i de colors, ja que l'aigua feia l'efecte d'un prisma... M'agrada molt l'obra del Gaudi!!


Àngels Travé:

Gràcies. L’obra de gaudir és un món ple d’emocions! Aporto una curiositat més. Es diu que Gaudi per a construir les torres de la Sagrada Família es va inspirar en la planta del “crespinell picant”, que es troba al camp de Tarragona. No sé com pujar la foto de la planta, es pot veure aquí


Fernando Sortino Traverso:

Gràcies Angels!! es impresionant, la planta embla una petita Sagrada Família!!


Àngels Travé:

Me’n alegro Fernando. A mi em fa captivar tant que quan vaig descobrir que també creix al Penedès, en vaig plantar una al meu jardí.


Albert Martínez Hernansáez:

Ja t'ho vaig dir en privat, Àngels, moltes gràcies per la teva aportació. Desconeixia totalment l'existència del crespinell picant. És lo bo que te el Fb (i tantes altres coses) cada dia s'aprenen coses noves. Temps de presentacions: Àngels: en Fernando, Ferran per la seva família catalana, és un excel·lent tenor argentí, i millor amic, enamorat de Catalunya i que parla i escriu el català millor que molta gent d'aquí. Ferran: l'Àngels, que fins fa poc era a l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos, ha estat la "responsable" de que la nostra Coral fes un memorable concert al Castell de Penyafort d'aquella vila i amb la que, a rel d'aquesta actuació, hem fet una entranyable amistat.


Àngels Travé:

Molt de gust, Ferran. Estic descobrint els aspectes amables i interessants del Fb. Gràcies a tots dos.


Fernando Sortino Traverso:

Igualment Àngels!! encantat!! gràcies Albert! es nota que ets un bon Amic!
I si... soc fanàtic de Catalunya... hi tinc famìlia i amics com no tinc a cap altra part del mon!! Per aixo m'estimo aquesta terra i la seva cultura que la vaig fer una mica meva... mai no m'hi vaig sentir extranger, ni quan no conoixia ni una paraula de català. Tots els amics m'explicaven el que volia dir quan no entenia gens ni mica...
I be, per aixo us tinc al cor!!


Àngels Travé:

Ferran, es nota la teva estima per Catalunya, especialment pel teu esforç d’aprendre la nostra llengua. Aquest valuós patrimoni (m’agrada el mot en anglès “heritage”) que tenim com a poble. Serà un plaer seguir llegint-te al mur del nostre amic comú Albert.


Fernando Sortino Traverso

Gràcies!! Sempre dic que per a mi el català va esdevenir la llengua de l'amistat. Mai no va ser cap esforç estudiar-la, es com cantar, son activitats que m'agraden. A mes a mes practico tot el temps, jejeejejejeej (al meu facebook gairebe tot està en català, jejeejejej, els amics catalans no tenen cap problema, els d'aqui estàn catalanitzats. Soc com el Massagran, jejejeejejeej)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada