divendres, 14 d’agost del 2009

Tal dia com avui -27 de juny-


de l'any 1957 va sortir de la factoria Seat de la Zona Franca barcelonina el primer Seat 600. Per aquella època i durant molts anys l'elecció a l'hora de comprar un cotxe a Espanya quedava limitada al Seat 600 i al Renault Dauphine. Be, els més adinerats podien optar pel Seat 1400. Un altre cotxe d'importació era un luxe reservat a molt pocs.


Fernando Sortino Traverso:

El mateix per aui... nomes que es deia Fiat, el 600 i Gordini, el Dauphine...


Albert Martínez Hernansáez:

Be, el Gordini ja era el súmum dels Dauphine. Dauphine, Ondine i Gordini. A aquest darrer li deien el cotxe de les vídues per l'excés de potència que tenia al motor (al darrera) respecte del poc pes que tenia la part davantera, que feia que tombés amb facilitat.


Amor Palau:

I el biscooter (no sé com s'escriu), és posterior? Semblava de joguina, això sí, descapotable.


Albert Martínez Hernansáez:

No, Amor, el Biscúter, (Biscooter, en francès, com dius) és anterior. És va dissenyar a França a finals de 1940 i és va introduir a Espanya l'any 1953, i, de fet, va ser substituit pel 600. El que passa és que gairebé no era un cotxe. Tenia motor de dos temps, com les motos, motor d'un sol cilindre i no tenia starter. S'arrencava amb una palanca, com les motos. De fet el nom, biscooter ve de dos scooters o scooter amb quatre rodes. Era tan lleig que és va posar de moda l'expressió "es más feo que un biscúter".


Jaume Alonso-Cuevillas Sayrol:

També estavenel 1500, el 1430 (amb una versió coupé que era el furor) i més tard el famós 850 (també amb una vrsió esportiva). I pel potentats, el Dogde Dart.


Albert Martínez Hernansáez:

Efectivament Jaume, però tot això ja va ser molt més tard. El Dodge Dart el va començar a fabricar Barreiros l'any 1965, el 850, l'any 1966 i, certament tenia la versió sport coupé que és compraven tots el pijos de la època i, encara més, l'spider, descapotable, amb una línia molt encertada, a diferència del 850 bàsic que era esperpèntic. El 1500 va ser una evolució del 1400 C que, aleshores ho havia estat del 1400 i 1400 B, canviant fins i tot de línia. El 1430 va ser un producte genuïnament espanyol que és situava entre el 124, també fabricat per Seat i el 125 que no més el va fabricar Fiat. És va fabricar entre 1969 i 1975.


Jaume Alonso-Cuevillas Sayrol:

Vaig nèixer el 61 !!!!


Albert Martínez Hernansáez:

Ja se, amic Jaume, que ets descaradament més jove que jo. No et preocupis que aquest és l'únic "mal" que guareix el pas del temps. De tota manera no sóc tan antic com per haver viscut l'esdeveniment de la meva nota d'avui. El naixement de Rubens l'any 1577 :-)


Jaume Alonso-Cuevillas Sayrol:

Of course!



Àngels Travé:

Ostres Albert el 850 bàsic potser era “esperpèntic”, però per mi va ser el meu primer cotxe, tenia just 18 anys (vaig néixer el 60 ;-) ) i em semblava fantàstic!


Albert Martínez Hernansáez:

El teu, el meu i el de bona part de les nostres generacions, però s'ha de reconèixer que aquella línia, amb el capó de motor al darrera d'uns 20 cm. li donava un aire ben "especial", a diferència del coupé que, en ser més inclinat era més estètic, per no dir l'spider, descapotable, que era una passada ... a aquella època. El 850 no més va sobreviure un any al 600 que és venia fabricant des de nou anys abans. El que passa amb els cotxes, és com en tot. Els agafes "carinyo". Jo el cotxe que més m'he estimat, és un gloriós R-8 amb el que vaig viatjar per tot Europa, fins Suècia i Finlàndia, allà els anys 73-74

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada